کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط و نشان زنگنه برای اوپکی‌ها :

زنده شدن بانک هندی از پول نفت ایران

خبرگزاری فارس , 14 آذر 1392 ساعت 12:51

احیای بانک گمنام هندی از پول‌های نفت ایران، خط و نشان زنگنه برای اوپکی‌ها و نمایش ذوق‌زدگی شرکت‌های خارجی برای تصاحب بازار ایران از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته صفحه اقتصادی رسانه‌های خارجی در مورد ایران بود.


به گزارش جهانبین، هفته جاری، هفته‌ای پرکار برای شرکت‌های خارجی بود چرا که پس از توافق ایران و غرب در ۲۴ نوامبر (۳ آذر)، بسیاری از شرکت‌های خارجی که مجبور به ترک ایران شده بودند دوباره برای تصاحب بازار این کشور خیز برداشتند و دندان تیز کردند.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به خودروسازان فرانسوی اشاره کرد که در روزهای نخست حاصل شدن این توافق نسبت به امکان ورود دوباره به بازار ایران ابراز خرسندی کرده بودند و این هفته نیز با اعزام مدیران خود و آغاز تلاش‌ها برای صادرات دوباره قطعات به ایران ذوق‌زدگی خود را به طور کامل به نمایش گذاشتند.

همچنین در گزارشی دیگر رویترز از رقابت غول‌های بین‌المللی مواد غذایی برای انعقاد قرارداد با ایران و کاهش قیمت گندم به دنبال این رقابت خبر داد.

اثرات توافق ژنو به همین جا ختم نشد و این خبرگزاری انگلیسی به نقل از یک مقام آگاه ایرانی از خرید ۲۵۰ تا ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس پس از لغو تحریم ها از سوی ایران خبر داد.

وزیر اقتصاد ترکیه نیز اعلام کرد که تمام بانک‌های ترکیه قادر به انجام مبادلات بانکی با ایران هستند و به دنبال کاهش تحریم‌های ایران، نه تنها هالک بانک، بلکه تمام بانک‌های ترکیه قادر خواهند بود، با ایران مبادله بانکی داشته باشند.

از طرفی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، حکم لغو تحریم های شرکت «کالانفت» از سوی دادگاه عمومی این اتحادیه را باطل عنوان کرد.

آخر هفته نیز با سفر وزیر نفت به وین برای شرکت در صد و شصت و چهارمین نشست اوپک و تعیین سقف تولید نفت این سازمان و انتخاب دبیرکل ، بار دیگر ایران در صفحه‌های اقتصادی رسانه‌های خارجی حضوری پررنگ داشت.

اظهارات جنجالی زنگنه مبنی اینکه ایران تولید نفت خود را به ۴ میلیون بشکه می‌رساند حتی اگر قیمت نفت به ۲۰ دلار در هر بشکه برسد و هشدار وی به اعضای اوپک برای عملکردی عاقلانه و باز کردن درها برای بازگشت ایران به بازار نفت از جمله این اخبار بود.

خبر مهم دیگر آخر هفته، گزارش قابل تامل رویترز بود از سود هنگفت و بادآورده بانک گمنام هندی از پول‌های نفت ایران که بدون سود در این بانک سپرده‌گذاری شده و این بانک را دوباره به فعالیت بازگردانده است.

انتهای خبر/


جهانبین,مذاکرات,هسته ای,لغو تحریم,بانک,نفت,خوردروسازی,فرانسه


کد مطلب: 10737

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10737/زنده-شدن-بانک-هندی-پول-نفت-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir